It giet oan! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Harmen Tijssen - WaarBenJij.nu It giet oan! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Harmen Tijssen - WaarBenJij.nu

It giet oan!

Blijf op de hoogte en volg Harmen

28 Februari 2015 | Nederland, Maastricht

Het is zo ver, vandaag D-day!

Vorige week zondag even proefgedraaid met vriend Sietze. Die had een mooi parcours uitgezet rond de wijde omgeving van het wonderschone Drentsche Norg. Sietze is al net zo'n planner als ik: "de wind komt van links dus dan gaan we nu rechts". Tot onze enkels door de bagger, tot boven de knieën door het beekje "de Slokker", door prikkel- en schrikdraad, et cetera. Resultaat aan mijn wandelschoenen lees je niet meer af hoeveel blaren ik nog ga krijgen. 5 uur gelopen, best pittig. Gelukkig heb ik straks steun van mijn rugzak.

Rugzakje met inhoud weegt 18 kg, dat is maar een paar kg meer dan geadviseerd. Hoewel er zijn tabellen die uitgaan van 1/4 van je eigen gewicht. Ik moet dus maar flink wat kilo's eraf lopen, wil ik aan die norm voldoen, want die rugzak zit tjokvol.

Maar vandaag de start. Vroeg naar Assen, ontbijten bij de familie. Die zijn nog zenuwachtiger voor het avontuur dan ikzelf. Lief hoe jullie meeleven in gedachten en in praktische zaken. Zoals het vervoer naar Hoogeveen want ik vertrek natuurlijk op de enige dag in het jaar dat de trein niet rijdt tussen.... Daarbij huishoudbeurs en auto voor de trein. Kwestie van goed voorbereiden!

Maar met dank aan (ondanks) NS en ProRail gaat het eerste traject lekker vlot. Circa 350 km in 4 uur, dat gaat vanaf morgen wel even anders. Blij dat zuslief mij naar Hoogeveen bracht, alternatief was de streekbus. Jeugdtrauma: met de bus naar school. Dat knappe meisje loopt dan door naar achteren en die gozer met puisten en zweetlucht komt dan naast je zitten. Lelijke streek(bus). In de trein doe je dan of je uitstapt en schuif je een coupe door net zolang tot je wel een beetje sexy zit ;)

Voor vanavond B&B in Maastricht in Randwyck (jazeker, van de Wieckse Witte). Hapje eten en glaasje wijn in dit culinaire paradijs en dan vroeg onder de wol om morgen echt los te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harmen

h.tijssen@mac.com

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 13507

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 01 Mei 2015

Pilgrimage for Dummies

Landen bezocht: