Voorbereiding III Crocodile Dundee - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Harmen Tijssen - WaarBenJij.nu Voorbereiding III Crocodile Dundee - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Harmen Tijssen - WaarBenJij.nu

Voorbereiding III Crocodile Dundee

Blijf op de hoogte en volg Harmen

19 Februari 2015 | Nederland, Groningen

Begin van de week mijn 85 liter Fjäll Räven Kajka rugzak opgehaald. Heavy Stuff (éénmaal gevuld: te zwaar?). Mooi instructie filmpje op YouTube van een soort Crocodile Dundee die even een demo geeft. Ja, zo kom je wel in de stemming voor een beetje avontuur. Achteraf las ik dat 75 liter als maximum wordt geadviseerd door de Dundee's die het moeten weten. Dus die 10 liter extra houd ik op reserve (voor een doosje goede wijn bijvoorbeeld, Italië !!!).

De rest van de week druk met de aanschaf van de laatste items voor op reis: reisapotheek, mobiele keuken, beetje stoer broekje. Bezoekje aan de tandarts. Wil niet het risico lopen dat, als ik op mijn tanden moet bijten, er iets afbreekt. Aansluitend de mondhygiëniste bezocht want als ik straks op mijn tandvlees loop moet ook dat in topconditie zijn. Dus stiekum toch een beetje voorbereiding.

Nu 1 maart alras nadert begint het project in volle omvang contouren te krijgen. Serieus even afscheid nemen van dierbaren, slik. Ineens lijkt twee maanden best wel lang als je er alleen op uit gaat. Nadeel van al die gezellige hapjes en drankjes is dat dat weer bijdraagt aan extra gewicht. En mensen vragen mij dingen over de reis waar ik nog niet over heb willen nadenken. Om maar iets te noemen: "waar loop je langs"? Wel, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden (lijden als het tegen zit). Ik laat het een beetje van het weer en het lot afhangen hoe de reis (ik) gaat lopen. Af en toe krijg ik ook leuke tips. Bijvoorbeeld doorlopen naar Nice en dan via Corsica (dank Floris). Mis dan mooie Alpen-routes, die mogelijk nog besneeuwd zijn, maar Corsica lokt ook!

Afgelopen dagen al diverse malen genoten van het voorjaarszonnetje, dat brengt me wel in de stemming. Ik verheug mij op lange dagen in de buitenlucht, weer dat hopelijk steeds aangenamer wordt, elke dag een andere ervaring en gewoon: het avontuur!

h.tijssen@mac.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harmen

h.tijssen@mac.com

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 13513

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 01 Mei 2015

Pilgrimage for Dummies

Landen bezocht: